Organiser arbeidsoppgaver med Microsoft Planner

pc
pc
pc

Microsoft

Produktivitet

Organiser arbeidsoppgaver med Microsoft Planner

24. november 2021

Flere ganger har vi snakket om at Microsoft 365 er så mye mer enn bare e-post og Word. I dette innlegget skal vi ta for oss Planner, som organiserer arbeidet med Kanban-tavler for hele teamet ditt.

Microsoft har laget et visuelt oppgaveverktøy som systematiserer arbeidet i bolker og diagrammer. Med Microsoft Planner kan du organisere gruppearbeid i bedriften. Deltakere i en gruppe kan enkelt opprette nye planer, organisere og tilordne oppgaver, dele filer og dokumenter, samt chatte om det de jobber med. Samtidig er du til enhver tid oppdatert på fremdriften i gruppen i forhold til status og ansvarsfordeling.

Slik oppretter du en ny plan i Microsoft Planner

Verktøyet Microsoft har laget er ganske enkelt og intuitivt å bruke. Du oppretter en ny plan, legger til de medlemmene som skal være med, tilordner oppgavene til deltakeren som skal gjøre hva og oppdaterer status på dine oppgaver underveis. Vi har beskrevet trinnvis hvordan du oppretter en ny plan under:

  1. Logg deg på Planner

  2. Opprett en plan ved å trykke på pluss-tegnet på venstre side

  3. Gi planen et navn, bestem om planen skal være felles eller privat og noter ned en beskrivelse av hva planen omfatter. Trykk så på opprett plan.

  4. Ved siden av profilbilde ditt på høyre side legger du til de medlemmene som skal være med i planen ved å angi navn på deltakerne.

  5. Legg til oppgaver og angi forfallsdato ved å trykke på pluss-tegnet under navnet på planen du har laget.

  6. Legg til personer og tilordne dem oppgaver ved å trykke på tilordne.


Les om hvordan du kan organisere dagen din med Microsoft To-Do. 

Oversikt over dine planer

Når planen eller oppgaven er laget, vil planen få tildelt sitt eget brett. På brettet til planen din kan du organisere oppgaver ved å dra og slippe oppgavene fra en kolonne til en annen. Det er også der du kan oppdatere status eller tilordne andre oppgaver.

Under fanen “mine oppgaver” får du en samlet og god oversikt over oppgavene og statusen din. Ved å samarbeide på planer vil gruppemedlemmene alltid ha oversikt over hvem som jobber med hva.

Du kan også velge å følge en plan for å få e-postvarsel når nye aktiviteter oppstår. Klikk på de tre prikkene i planen og “følg plan”.

Ønsker du å vite mer om hvordan Microsoft sine tjenester kan effektivisere arbeidsdagen? Les mer her og kontakt oss. 

Flere ganger har vi snakket om at Microsoft 365 er så mye mer enn bare e-post og Word. I dette innlegget skal vi ta for oss Planner, som organiserer arbeidet med Kanban-tavler for hele teamet ditt.

Microsoft har laget et visuelt oppgaveverktøy som systematiserer arbeidet i bolker og diagrammer. Med Microsoft Planner kan du organisere gruppearbeid i bedriften. Deltakere i en gruppe kan enkelt opprette nye planer, organisere og tilordne oppgaver, dele filer og dokumenter, samt chatte om det de jobber med. Samtidig er du til enhver tid oppdatert på fremdriften i gruppen i forhold til status og ansvarsfordeling.

Slik oppretter du en ny plan i Microsoft Planner

Verktøyet Microsoft har laget er ganske enkelt og intuitivt å bruke. Du oppretter en ny plan, legger til de medlemmene som skal være med, tilordner oppgavene til deltakeren som skal gjøre hva og oppdaterer status på dine oppgaver underveis. Vi har beskrevet trinnvis hvordan du oppretter en ny plan under:

  1. Logg deg på Planner

  2. Opprett en plan ved å trykke på pluss-tegnet på venstre side

  3. Gi planen et navn, bestem om planen skal være felles eller privat og noter ned en beskrivelse av hva planen omfatter. Trykk så på opprett plan.

  4. Ved siden av profilbilde ditt på høyre side legger du til de medlemmene som skal være med i planen ved å angi navn på deltakerne.

  5. Legg til oppgaver og angi forfallsdato ved å trykke på pluss-tegnet under navnet på planen du har laget.

  6. Legg til personer og tilordne dem oppgaver ved å trykke på tilordne.


Les om hvordan du kan organisere dagen din med Microsoft To-Do. 

Oversikt over dine planer

Når planen eller oppgaven er laget, vil planen få tildelt sitt eget brett. På brettet til planen din kan du organisere oppgaver ved å dra og slippe oppgavene fra en kolonne til en annen. Det er også der du kan oppdatere status eller tilordne andre oppgaver.

Under fanen “mine oppgaver” får du en samlet og god oversikt over oppgavene og statusen din. Ved å samarbeide på planer vil gruppemedlemmene alltid ha oversikt over hvem som jobber med hva.

Du kan også velge å følge en plan for å få e-postvarsel når nye aktiviteter oppstår. Klikk på de tre prikkene i planen og “følg plan”.

Ønsker du å vite mer om hvordan Microsoft sine tjenester kan effektivisere arbeidsdagen? Les mer her og kontakt oss. 

Flere ganger har vi snakket om at Microsoft 365 er så mye mer enn bare e-post og Word. I dette innlegget skal vi ta for oss Planner, som organiserer arbeidet med Kanban-tavler for hele teamet ditt.

Microsoft har laget et visuelt oppgaveverktøy som systematiserer arbeidet i bolker og diagrammer. Med Microsoft Planner kan du organisere gruppearbeid i bedriften. Deltakere i en gruppe kan enkelt opprette nye planer, organisere og tilordne oppgaver, dele filer og dokumenter, samt chatte om det de jobber med. Samtidig er du til enhver tid oppdatert på fremdriften i gruppen i forhold til status og ansvarsfordeling.

Slik oppretter du en ny plan i Microsoft Planner

Verktøyet Microsoft har laget er ganske enkelt og intuitivt å bruke. Du oppretter en ny plan, legger til de medlemmene som skal være med, tilordner oppgavene til deltakeren som skal gjøre hva og oppdaterer status på dine oppgaver underveis. Vi har beskrevet trinnvis hvordan du oppretter en ny plan under:

  1. Logg deg på Planner

  2. Opprett en plan ved å trykke på pluss-tegnet på venstre side

  3. Gi planen et navn, bestem om planen skal være felles eller privat og noter ned en beskrivelse av hva planen omfatter. Trykk så på opprett plan.

  4. Ved siden av profilbilde ditt på høyre side legger du til de medlemmene som skal være med i planen ved å angi navn på deltakerne.

  5. Legg til oppgaver og angi forfallsdato ved å trykke på pluss-tegnet under navnet på planen du har laget.

  6. Legg til personer og tilordne dem oppgaver ved å trykke på tilordne.


Les om hvordan du kan organisere dagen din med Microsoft To-Do. 

Oversikt over dine planer

Når planen eller oppgaven er laget, vil planen få tildelt sitt eget brett. På brettet til planen din kan du organisere oppgaver ved å dra og slippe oppgavene fra en kolonne til en annen. Det er også der du kan oppdatere status eller tilordne andre oppgaver.

Under fanen “mine oppgaver” får du en samlet og god oversikt over oppgavene og statusen din. Ved å samarbeide på planer vil gruppemedlemmene alltid ha oversikt over hvem som jobber med hva.

Du kan også velge å følge en plan for å få e-postvarsel når nye aktiviteter oppstår. Klikk på de tre prikkene i planen og “følg plan”.

Ønsker du å vite mer om hvordan Microsoft sine tjenester kan effektivisere arbeidsdagen? Les mer her og kontakt oss. 

to mennesker håndhilser

Oppgrader
IT-hverdagen

Book et uforpliktende møte med én av våres eksperter og få en gratis gjennomgang av deres IT-miljø.

to mennesker håndhilser

Oppgrader IT-hverdagen

Book et uforpliktende møte med én av våres eksperter og få en gratis gjennomgang av deres IT-miljø.

to mennesker håndhilser

Oppgrader
IT-hverdagen

Book et uforpliktende møte med én av våres eksperter og få en gratis gjennomgang av deres IT-miljø.